De vleesbijbel van Gert Jan Kiers

Waar komen nou precies spareribs vandaan. En komen deze nou van een koe of varken. En heb je ook verschillende soorten ribs? Alle drie zijn dit hele goede vragen en de antwoorden op o.a. die vragen vind je dus in dit naslagwerk. Middels dit boek geeft de bekende demoslager Gertjan Kiers met veel passie een duidelijk beeld en heldere informatie over alle delen van het rund, het kalf, het varken en ook het lam, zoals je deze bij een goede slager kunt kopen. Waar het vandaan komt, wat de juiste benaming is maar ook door middel van een hoop lekkere recepten hoe je dit het beste kunt klaarmaken.

Toen wij het boek kregen, viel gelijk op dat dit niet een van de dunste boeken is. En dat is juist goed, want van een naslagwerk zoals dit moet je kunnen verwachten dat het compleet is. En dat Gertjan Kiers je echt wil meenemen in zijn wereld, wordt direct duidelijk bij het openslaan van dit boek.. Duidelijke uitleg, heldere foto’s die goed laten zien waar welk deel van het vlees precies vandaan komt. smakelijke recepten. Kortom. Top. Het boek doet ons ook denken aan de boeken die vroeger bij je grootouders ook nog in de keuken te vinden waren. Boeken die er gewoon erbij horen in iedere keuken en ook al niet altijd gebruikt worden, je wel altijd voor handen hebt als je het nodig hebt. Wij raden het ook zeer zeker aan om op de boekenplank te hebben.

Gertjan Kiers

Gertjan Kiers is zoals hij zelf ook aangeeft echt een geboren slager. Trots op zijn ambacht en dat straalt hij ook uit. Sinds enkele jaren is hij ook gastdocent aan de Cas Spijkers Academie en het ROC van Amsterdam, maar je kunt hem misschien ook herkennen van zijn tv optredens bij diverse programma’s zoals bijvoorbeeld de Keuringsdienst van Waarde. Hij steekt zijn mening over vlees ook niet onder stoelen of banken. Eigenlijk wil hij eigenlijk mensen weer het respect voor vlees proberen bij te brengen en mensen weer wil bewegen naar een goede slager te gaan voor een goed stuk vlees.